Værdigrundlag

Vision:

• Vores vision tager udgangspunkt i Frederikshavn Kommunes Børne- og Ungepolitik.
  • Frederikshavn Kommunes Ungdomsskole vil være en aktiv samarbejdspartner i fællesskaber, der fremmer livsmestring.

Mission:

• Vores mission tager udgangspunkt i Lov om Ungdomsskoler og Folkeskoleloven - 10. klasse
  • Frederikshavn Kommunes Ungdomsskole skal give unge mulighed for at tilegne sig nye kundskaber, bidrage til at give deres tilværelse forøget indhold samt udvikle deres kompetencer og ansvar som demokratiske medborgere.
  • Ungdomsskolen skal i samarbejde med unge skabe aktiviteter og samværsformer, der fremmer den enkeltes alsidige udvikling, uddannelsesparathed, selvstændighed og forståelse for demokrati.

Mod:

Vi har modet til at samskabe og gå nye veje i et anerkendende miljø.

Anerkendelse:

Vi anerkender forskellighed. Vi ser forskellighed som en styrke og bruger dette aktivt i et tillidsfuldt miljø.

Tillid:

Vi gør, hvad vi siger. Sammen er vi stærke, og vi vægter fællesskab højt.

Fællesskaber:

Vi udvikler og understøtter sociale fællesskaber. Vi ser sociale fællesskaber som fundamentet for et demokratisk samfund, hvor mod, anerkendelse og tillid er væsentlige værdier.